Serviceanmälan om fel i din bostad, lokal eller i utemiljön kan göras dygnet runt i vårt system PondusPro – tryck på länken/knappen nedan och fyll i formuläret.
Vardagar 10:00 -12:00 kan du också ringa direkt till vårt kontor 0451-70 78 20.
Akuta fel under vardagar och när ingen kontakt med Skottenborg kan fås – kontakta FASAB
För bättre tillgänglighet har vi även tillgång till extern förvaltning. Om du upptäcker akuta fel under vardagar tex under semestertider och ingen kontakt kan fås genom ordinarie kontaktvägar till Skottenborg, ring FASAB på 044–12 81 47.
Akuta fel
Akuta fel under kvällar och helger – kontakta Grupplarm
Om du upptäcker akuta fel under kvällar och helger kontaktar du Grupplarm på 044-10 38 50. De hjälper dig om ärendet inte kan vänta.
Vad är akuta fel?
Felanmälan betraktas som akut när det föreligger risk för att människa eller material kan komma till skada eller när felet innebär avsevärd försämring i boendet.
Exempel på akuta fel:
Vattenläckage
Totalstopp i WC-avlopp
Avsaknad av vatten
Låsöppning – på hyresgästs bekostnad
Exempel på icke akuta fel:
Stopp i tvättställ
Vatten rinner ej ner till golvbrunn
Porttelefon
Platta på spis eller ugn sönder
Fel på tvättmaskin o torktumlare
Fel på tv eller fiber
Vid fara för liv och vid brand ring 112!
Låsöppning
Behöver du hjälp med låsöppning använder du kontaktvägarna ovan. Låsöppning görs endast åt kontraktsinnehavare. Legitimationskontroll kommer att utföras på plats. Kostnad för låsöppning bekostas av hyresgästen själv.
Skadedjur
Vi arbetar tillsammans med Länsförsäkringar för att förhindra skadedjur. Är du drabbad gör en serviceanmälan till oss eller ring kontoret 0451-70 78 20 för instruktioner hur du ska kontakta Länsförsäkringar.
Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Om du fortsätter att använda denna webbplats kommer vi att anta att du godkänner detta.OkNejIntegritetspolicy