Serviceanmälan

Serviceanmälan

Serviceanmälan om fel i din bostad, lokal eller i utemiljön kan göras dygnet runt i vårt system PondusPro – tryck på länken/knappen nedan och fyll i formuläret.

Vardagar 10:00 -12:00 kan du också ringa direkt till vårt kontor 0451-70 78 20.

OBS Vi har julstängt från 23 december och öppnar åter 3 januari. Serviceanmälning görs i formuläret ovan. Kan det inte vänta tills efter julhelgen så ber vi er kontakta FASAB enligt nedan eller jour om det är akut.

Akuta fel under vardagar och när ingen kontakt med Skottenborg kan fås – kontakta FASAB

För bättre tillgänglighet har vi även tillgång till extern förvaltning. Om du upptäcker akuta fel under vardagar tex under semestertider och ingen kontakt kan fås genom ordinarie kontaktvägar till Skottenborg, ring FASAB på 044–12 81 47.

Akuta fel

Akuta fel under kvällar och helger – kontakta Grupplarm

Om du upptäcker akuta fel under kvällar och helger kontaktar du Grupplarm på 044-10 38 50. De hjälper dig om ärendet inte kan vänta.

Vad är akuta fel?

Felanmälan betraktas som akut när det föreligger risk för att människa eller material kan komma till skada eller när felet innebär avsevärd försämring i boendet.

Exempel på akuta fel:

  • Vattenläckage
  • Totalstopp i WC-avlopp
  • Avsaknad av vatten
  • Låsöppning – på hyresgästs bekostnad

 

 

Exempel på icke akuta fel:

  • Stopp i tvättställ
  • Vatten rinner ej ner till golvbrunn
  • Porttelefon
  • Platta på spis eller ugn sönder
  • Fel på tvättmaskin o torktumlare
  • Fel på tv eller fiber

Vid fara för liv och vid brand ring 112!

Låsöppning

Behöver du hjälp med låsöppning använder du kontaktvägarna ovan. Låsöppning görs endast åt kontraktsinnehavare. Legitimationskontroll kommer att utföras på plats. Kostnad för låsöppning bekostas av hyresgästen själv.

Skadedjur

Vi arbetar tillsammans med Anticimex för att förhindra skadedjur. Är du drabbad gör en serviceanmälan till oss eller ring kontoret 0451-70 78 20 för instruktioner hur du ska kontakta Anticimex.

Fiber

Om du har problem med fiberanslutningen i din lägenhet kontrollera först Hässleholm fibers hemsida för eventuella driftstörningar. Därefter är det din tjänsteleverantör av internet som du får kontakta för eventuella fel.