Vardagar 10:00 -12:00 kan du också ringa direkt till vårt kontor 0451-70 78 20.
För bättre tillgänglighet har vi även tillgång till extern förvaltning. Om du upptäcker akuta fel under vardagar tex under semestertider och ingen kontakt kan fås genom ordinarie kontaktvägar till Skottenborg, ring FASAB på 044–12 81 47.
Om du upptäcker akuta fel under kvällar och helger kontaktar du Grupplarm på 044-10 38 50. De hjälper dig om ärendet inte kan vänta.
Felanmälan betraktas som akut när det föreligger risk för att människa eller material kan komma till skada eller när felet innebär avsevärd försämring i boendet.
Exempel på akuta fel:
Exempel på icke akuta fel:
Behöver du hjälp med låsöppning använder du kontaktvägarna ovan. Låsöppning görs endast åt kontraktsinnehavare. Legitimationskontroll kommer att utföras på plats. Kostnad för låsöppning bekostas av hyresgästen själv.
Vi arbetar tillsammans med Anticimex för att förhindra skadedjur. Är du drabbad gör en serviceanmälan till oss eller ring kontoret 0451-70 78 20 för instruktioner hur du ska kontakta Anticimex.
Om du har problem med fiberanslutningen i din lägenhet kontrollera först Hässleholm fibers hemsida för eventuella driftstörningar. Därefter är det din tjänsteleverantör av internet som du får kontakta för eventuella fel.